Regulamin Turysty

Zanim zaczniesz korzystać z serwisu,
zapoznaj się z naszym regulaminem.

aktualizacja: 18.11.2024r.

Niniejszy dokument zawiera treść regulaminów obowiązujących aktywnych gości zarejestrowanych w serwisie Nocowanie.pl, tj:

1. Postanowienia wstępne

  1. Przedmiotem niniejszego regulaminu jest regulacja warunków rezerwacji noclegów online w serwisie znajdującym się pod adresem internetowym www.nocowanie.pl („Serwis”).

  2. Definicje:

    a) Serwis – serwis znajdujący się pod adresem internetowym www.nocowanie.pl zapewniający techniczną platformę umożliwiającą dokonywanie rezerwacji online, którego właścicielem jest NOCOWANIE.PL SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Lublinie przy ul. Nałęczowskiej 14, kod 20-701, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000343165, NIP 7123194407, adres mailowy: bok@nocowanie.pl numer telefonu: (81) 441-83-36.

    b) Gospodarz – osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna bądź jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale mogąca we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, która dokonała rejestracji w Serwisie w charakterze osoby oferującej Lokal i zamieszcza w Serwisie Zaproszenie. Każdy Gospodarz oferujący Lokal w Serwisie posiada status przedsiębiorcy w rozumieniu art. 431 Kodeksu cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 Nr 16, poz. 93 ze zm.) i do umów zawieranych z Gośćmi winien stosować w szczególności postanowienia ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 ze zm.).

    c) Zaproszenie – złożona przez Gospodarza propozycja wynajęcia Lokalu (niezależnie od formy zakwaterowania) niebędąca ofertą w rozumieniu Kodeksu cywilnego.

    d) Gość – złożona przez Gospodarza propozycja wynajęcia Lokalu (niezależnie od formy zakwaterowania) niebędąca ofertą w rozumieniu Kodeksu cywilnego.

    e) Użytkownik – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; - która korzysta z usług elektronicznych oferowanych przez Serwis Nocowanie.pl, a w szczególności dokonała rejestracji w portalu charakterze Gościa lub Gospodarza, poprzez uzyskanie indywidualnej nazwy (loginu) i hasła pozwalającego zalogować się na Konto Użytkownika;

    f) Użytkownik Na Prawach Konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związana z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez te osoby działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;

    g) Lokal – dom, mieszkanie, pokój albo inne pomieszczenie przeznaczone do wynajęcia w celach noclegowych, stanowiące przedmiot Zaproszenia Użytkownika, zamieszczonej w Serwisie.

    h) Szallas.hu Zrt. – Partner Nocowanie.pl sp. z o.o., za pośrednictwem którego możliwe jest dokonywanie rezerwacji Lokali w systemie rezerwacji automatycznych; Szallas Group Zrt jest spółką z siedzibą w Miskolc, Węgry:

    Pełna nazwa firmy: Szallas.hu Zártkörűen működő részvénytársaság
    Skrócona nazwa firmy: SZALLAS.HU ZRT
    Siedziba firmy: Węgry - 3525 Miskolc, Régiposta utca 9.
    Oddział firmy:
    Węgry - 3525 Miskolc, Régiposta utca 9.
    Węgry - 1037 Budapest, Montevideo utca 9.
    Adres korespondencyjny: NOCOWANIE.PL spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Nałęczowska 14, 20-701 Lublin

Regulamin rezerwacji noclegów online w portalu Nocowanie.pl

2. Postanowienia ogólne

  1. Serwis nie jest stroną umów zawieranych przez Gospodarzy z Gośćmi, a zapewnia jedynie techniczną platformę umożliwiającą publikowanie Zaproszeń oraz dokonywanie rezerwacji Lokalu przez Internet.

  2. Każdorazowo przy publikacji Zaproszenia Serwis podaje do informacji Gościa dane Gospodarza świadczącego usługi turystyczne na rzecz Gości, przy których zawieraniu pośredniczy.

3. Zasady korzystania z serwisu

  1. Z serwisu może korzystać osoba fizyczna, która ukończyła 18 rok życia i posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej ale mogąca we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania.

  2. Warunkiem skorzystania z serwisu jest:
    a) posiadanie terminala końcowego (komputera bądź urządzenia mobilnego) z dostępem do Internetu i wyposażonego w przeglądarkę stron www;
    b) uprzednie dokonanie rejestracji w Serwisie;
    c) zalogowanie się w Serwisie;
    d) akceptacja niniejszego Regulaminu;

  3. Po dokonaniu rejestracji w Serwisie system dokonuje sprawdzenia, czy zaproponowany identyfikator Gościa („Login”) nie jest zajęty przez innego Gościa. Jeśli Login jest dostępny, Gość może rozpocząć korzystanie z usług Serwisu. Jeśli Login nie jest dostępny, Gość może zaproponować inny Login. Procedura może być powtarzana tak długo, aż zostanie ustalony dostępny Login.

  4. W procesie aktywacji Gość ustanawia swoje hasło („Hasło”).

  5. Podczas aktywacji Gość podaje swój kontaktowy adres e-mail, z którego Serwis oraz będą korzystać na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.

  6. Gość zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy informacji zapewniających bezpieczne korzystanie z konta, w tym do nieujawniania innym osobom Loginu i Hasła.

  7. Wszelkie działania podejmowane przy użyciu Loginu z prawidłowo przyporządkowanym do niego Hasłem uważa się za działania Gościa.

  8. Gościowi nie wolno korzystać z Kont innych Gości oraz udostępniać swojego Konta innym osobom, z wyjątkiem przypadków udostępnienia Konta osobom należycie umocowanym przez Gościa do działania w jego imieniu.

  9. Gość może posiadać tylko jedno konto w Serwisie. Konta są niezbywalne.

4. Zasady korzystania z rezerwacji online przez Gości

  1. W celu korzystania z systemu Zaproszeń w Serwisie Gospodarz jest zobowiązany do dokonania uprzedniej rejestracji w serwisie połączonej z akceptacją odpowiednich regulaminów, o których mowa powyżej.

  2. Gość może przesłać zapytanie o pobyt w Lokalu poprzez wybór interesującego go Zaproszenia i zaznaczenie na kalendarzu przewidywanego terminu pobytu, a następnie kliknięcie w przycisk „Zapytaj o dostępność”. W oparciu o informacje wskazane przez Gościa w interaktywnym kalendarzu, Serwis generuje podsumowanie zapytania, która zawiera między innymi informacje dotyczące Lokalu, oczekiwanego terminu pobytu, liczby noclegów, łącznej ceny pobytu w Lokalu. Gospodarz obowiązany jest odpowiedzieć (telefonicznie lub przy wykorzystaniu funkcjonalności oferowanych przez Serwis) na propozycję Gościa. Gospodarz powinien wskazać Gościowi alternatywny termin, w przypadku braku dostępności wolnych miejsc w Lokalu w terminie zaproponowanym przez Gościa. W przypadku uzgodnienia Gospodarza z Gościem innego terminu pobytu, Gościa i Gospodarza obowiązuje termin uzgodniony.

  3. Użytkownik może zadeklarować wpłatę zaliczki lub całości kwoty za pobyt w Lokalu w zależności od określonych przez Gospodarza Warunków. Gość może dokonać wpłaty zaliczki także poprzez płatność online. W tym celu system przekierowuje Gościa do zakładki „Płatności”, gdzie Gość wybiera formę płatności. Płatność będzie realizowana na rachunek bankowy Serwisu, który następnie przekaże przedpłatę na rachunek Gospodarza.

  4. Za dokonanie płatności online Serwis może pobrać od Gościa bezzwrotną opłatę manipulacyjną. O wystąpieniu opłaty manipulacyjnej Gość zostanie poinformowany na ekranie podsumowania rezerwacji przed dokonaniem płatności. W zależności od wybranego operatora płatności opłata manipulacyjna ustalana jest wg poniższych zasad:
    a) PayU opłata procentowa (minimum 10,00 zł) wyliczana na podstawie schematu: 2,5% x pełna wartość rezerwacji
    b) PayPal opłata procentowa (minimum 10,00 zł) wyliczana na podstawie schematu: 3,5% x pełna wartość rezerwacji.

  5. Uprawnionym i zobowiązanym do wystawienia na rzecz Gościa dokumentów sprzedaży (rachunku, faktury) jest wyłącznie Gospodarz.

  6. Po zaksięgowaniu przedpłaty wpłaconej przez Gościa na rachunku Serwisu, Gość otrzymuje Potwierdzenie dokonania wpłaty zaliczki.

  7. Poza opłatami i wszelkimi innymi kosztami określonymi w Zaproszeniu, Gospodarz nie obciąży Gościa żadną inną opłatą manipulacyjną/administracyjną lub prowizją za uregulowanie płatności w jakiejkolwiek formie (np. przy pomocy karty kredytowej).

5. Zasady anulowania

  1. Zasady anulowania pobytu przez Gościa określa Gospodarz we własnym zakresie.

  2. Za anulowanie pobytu może zostać naliczona opłata, która nie może przewyższać ceny pobytu uzgodnionej przez Gospodarcza z Gościem. Wysokość takiej opłaty ustala Gospodarz.

  3. W przypadku zaistnienia podstaw do zwrotu na rzecz Gościa całości lub części ceny pobytu, zwrotu dokonuje bezpośrednio Gospodarz.

  4. W przypadku anulowania pobytu przez Gospodarza cena pobytu podlega zwrotowi w całości.

6. Odpowiedzialność

  1. Serwis ponosi odpowiedzialność za należyte funkcjonowanie systemu Zaproszeń od strony technicznej.

  2. W momencie, gdy Gość dokona wpłaty zaliczki poprzez Serwis, Serwis ponosi odpowiedzialność za przekazanie kwoty zaliczki wpłaconej przez Gościa na rzecz Gospodarza.

  3. Za realizację pobytu zgodnie z warunkami Zaproszenia odpowiedzialność ponosi Gospodarz.

  4. Za zażalenia i skargi dotyczące Lokalu (w tym produktów i usług oferowanych, świadczonych i gwarantowanych przez Gospodarza) lub konkretnych życzeń wyrażonych przez Gości odpowiedzialny jest dany Gospodarz, bez jakiegokolwiek pośrednictwa czy ingerencji ze strony Nocowanie.pl Sp. z o.o.

  5. Nocowanie.pl Sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za zażalenia i skargi ze strony Gości. Nocowanie.pl Sp. z o.o. może w każdej chwili i według własnego uznania:
    a) zaoferować Gościowi wsparcie ze strony Działu Obsługi Klienta,
    b) pośredniczyć w kontakcie między Gospodarzem i Gościem,
    c) pomóc Gościowi w komunikacji lub podjęciu działań przeciwko Gospodarzowi w inny sposób.
  6. Nocowanie.pl Sp. z o.o. przetwarza dane osobowe Gości zgodnie z Zasadami powierzenia przetwarzania danych osobowych zawartymi w Regulaminie korzystania z serwisu nocowanie.pl.

  7. Goście, którzy przebywali w Lokalu zostaną poproszeni przez nocowanie.pl o wydanie opinii na temat swojego pobytu w danym Lokalu i ocenę określonych aspektów tego pobytu. Nocowanie.pl Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do publikowania tych komentarzy i ocen w serwisie. Strony zgodnie oświadczają, że Nocowanie.pl Sp. z o.o. jest dystrybutorem (bez żadnego obowiązku weryfikacji), a nie autorem tych opinii. Zasady publikacji komentarzy i ocen określa Regulamin panelu ocen.

7. Rezerwacje automatyczne

W ramach serwisu dostępna jest możliwość dokonywania rezerwacji Lokali w systemie rezerwacji automatycznych (natychmiastowych lub po zatwierdzeniu przez Gospodarza) świadczonych przez partnera serwisu, tj. przez spółkę Szallas.hu Zrt. z siedzibą w Miskolc, Węgry na podstawie regulaminów tej usługi udostępnianych w https://noclegi.pl/umowa.

8. Wiadomości wewnętrzne

  1. Serwis udostępnia Gościom funkcjonalność umożliwiającą dostęp przez panel administracyjny do korespondencji prowadzonej przez Gospodarzy z Gośćmi w ramach podanego przez Gościa adresu e-mail (Wiadomości wewnętrzne).

  2. Każde zapytanie wysyłane przez Gościa poprzez Serwis jest przetwarzane przez Serwis i rejestrowane w bazie Serwisu. W takim przypadku Gospodarz otrzymuje powiadomienie o nowym zapytaniu ze strony Gościa z linkiem do panelu administracyjnego, gdzie za pomocą odpowiednich formularzy może udzielić odpowiedzi. Na tym etapie Gospodarz nie otrzymuje numeru telefonu i adresu e-mail Gościa.

  3. W ramach Wstępnej rezerwacji dokonywanej za pomocą Wiadomości wewnętrznych Gospodarz ma możliwość pobrania od Gościa zadatku/zaliczki na rezerwację.

  4. Po wysłaniu przez Gospodarza odpowiedzi za pomocą szablonu pobrania zaliczki, Gość otrzyma w swoim panelu administracyjnym komunikat odnośnie płatności zadatku/zaliczki na poczet rezerwacji. Po kliknięciu na przycisk „Opłać rezerwację” Gość zostanie przekierowany na stronę z wyborem operatora płatności. W ramach Wiadomości wewnętrznych Gospodarz nie ma możliwości pobrania zadatku/zaliczki za pomocą innej formy płatności.

  5. Wpłata zaliczki/zadatku Gościa następuje na rachunek bankowy Serwisu. Po odnotowaniu wpłaty zaliczki/zadatku Serwis:

    a) powiadamia Gospodarza i Gościa o dokonaniu wpłaty;
    b) blokuje odpowiedni termin w kalendarzu dostępności Lokalu;
    c) wystawia odpowiednie potwierdzenie rezerwacji/Voucher noclegowy dla Gościa.

9. Korespondencja

    Gość wyraża zgodę na otrzymywanie korespondencji elektronicznej i tradycyjnej oraz na komunikację na podany numer telefonu dotyczącą spraw administracyjnych, informacji promocyjnych Serwisu oraz reklam w okresie trwania Umowy oraz po jej zakończeniu, chyba że w nakażą Serwisowi usunięcie swoich danych z jego bazy.

10. Postępowanie reklamacyjne

  1. Gość może złożyć reklamację listem poleconym skierowanym na adres Serwisu Nocowanie.pl Sp. z o.o., ul. Nałęczowska 14, 20-701 Lublin, jeżeli usługi przewidziane w Regulaminie nie są realizowane przez Serwis lub są realizowane niezgodnie z postanowieniami Regulaminu. Reklamacja powinna zawierać informacje identyfikujące Gościa i czynności dokonywane przez niego w Serwisie oraz opis zgłaszanych zastrzeżeń.

  2. Reklamacja rozpoznawana jest w terminie 14 dni od daty jej otrzymania w prawidłowej postaci, z zastrzeżeniem, że Serwis lub Serwis może odmówić rozpatrzenia reklamacji złożonych po upływie 90 dni od ujawnienia się przyczyn reklamacji.

  3. Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na adres wskazany przez Gościa.

  4. Wszelkie postępowanie reklamacyjne między Gościem a Gospodarzem odbywa się drogą bezpośredniego kontaktu z Gospodarzem.

11. Przerwy techniczne

  1. Serwis dokłada starań, aby zapewnić prawidłowe i nieprzerwane funkcjonowanie Serwisu. Mimo dołożenia starań, mogą wystąpić awarie i błędy techniczne spowodowane kłopotami ze sprzętem bądź oprogramowaniem. W każdym przypadku Serwis stara się zminimalizować skutki zaistniałych problemów technicznych.

  2. W celu rozwijania i doskonalenia Serwisu, a przede wszystkim zminimalizowania ryzyka wystąpienia awarii, konieczne są okresowe przerwy techniczne, w czasie których w systemie informatycznym wprowadzane są odpowiednie zmiany. Serwis dba o to, aby przerwy techniczne nie były uciążliwe dla Gości, w tym celu, w miarę możliwości, planuje je na godziny nocne.

1. Postanowienia wstępne

  1. W ramach serwisu Nocowanie.pl udostępniony został system ocen obiektów noclegowych, na który składa się system komentarzy w formie opisowej i oceny jakości obiektów, który służy do wymiany subiektywnych opinii pomiędzy użytkownikami Internetu. Treści komentarzy i odpowiedzi są informacjami jawnymi, dostępnymi dla wszystkich odwiedzających Nocowanie.pl.

  2. Przedmiot niniejszego regulaminu stanowi określenie warunków funkcjonowania panelu ocen serwisu Nocowanie.pl oraz warunków korzystania z niego przez użytkowników sieci internetowej.

  3. Regulamin określa między innymi: prawa, obowiązki i zakres odpowiedzialności Serwisu oraz prawa i obowiązki użytkowników Internetu, którzy korzystają z panelu ocen serwisu Nocowanie.pl.

Regulamin panelu ocen w ramach korzystania z serwisu Nocowanie.pl

2. Definicje

  1. Nocowanie.pl – internetowy serwis, umożliwiający publikowanie Zaproszeń wynajmu miejsc noclegowych oraz ich rezerwację, prowadzony przez Nocowanie.pl Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie, ul. Nałęczowska 14, 20-701 Lublin, zwany dalej „Serwisem”.

  2. Lokal – dom, mieszkanie, pokój albo inne pomieszczenie przeznaczone do wynajęcia w celach noclegowych, stanowiące przedmiot Zaproszenia Użytkownika, zamieszczonej w serwisie Nocowanie.pl

  3. Użytkownik – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; - która korzysta z usług elektronicznych oferowanych przez Serwis Nocowanie.pl, a w szczególności dokonała rejestracji w portalu charakterze Gościa lub Gospodarza, poprzez uzyskanie indywidualnej nazwy (loginu) i hasła pozwalającego zalogować się na Konto Użytkownika.

  4. Gospodarz – osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna bądź jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej ale mogąca we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, która dokonała rejestracji w Serwisie w charakterze osoby oferującej Lokal i zamieszcza w Serwisie Zaproszenie. Każdy Gospodarz oferujący Lokal w Serwisie posiada status przedsiębiorcy w rozumieniu art. 431 Kodeksu cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 Nr 16, poz. 93 ze zm.) i do umów zawieranych z Gośćmi winien stosować w szczególności postanowienia ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 ze zm.).

  5. Gość – osoba fizyczna, osoba prawna bądź jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, ale mogąca we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, która odwiedza stronę Nocowanie.pl, w tym także korzysta z usług oferowanych przez serwis Nocowanie.pl.

  6. Zaproszenie – złożona przez Gospodarza propozycja wynajęcia Lokalu (niezależnie od formy zakwaterowania) niebędąca ofertą w rozumieniu Kodeksu cywilnego.

  7. Konto – zbiór zasobów, umożliwiający pełne korzystanie z Nocowanie.pl, prowadzony indywidualnie dla każdego Użytkownika, w którym gromadzone są dane Użytkownika oraz informacje o jego działaniach w ramach Nocowanie.pl.

  8. Regulamin – niniejszy dokument, określający funkcjonowanie oraz zasady korzystania z panelu ocen w ramach serwisu Nocowanie.pl.

3. Zakres podmiotowy Regulaminu

    Niniejszy Regulamin wiąże każdego Użytkownika, bez względu na to, czy dokonał rejestracji w Serwisie samodzielnie czy za pomocą osób trzecich, pod prawdziwym nazwiskiem/nazwą/firmą czy też pod pseudonimem, oraz bez względu na to czy korzysta z Serwisu w domenie nocowanie.pl ("Domena") czy też którejś z domen korzystających z treści publikowanych w Domenie (w tym w szczególności: nocowanie.pl, nocowanie.com.pl, nocowanie.sk, nocowanie.eu, nocowanie.cz, nocowanie.it, nocowanie.com.hr, spa24.pl).

4. Zakres przedmiotowy Regulaminu

  1. Integralną częścią Serwisu w domenie Nocowanie.pl jest panel ocen, który służy Gościom Serwisu do wystawiania komentarzy oraz ocen obiektom turystycznym umieszczonym uprzednio w Serwisie w zakresie:
    a) standardu lokalu (pokoje, łazienki; obsługa; wyżywienie; lokalizacja; stosunek jakości do ceny; zgodność z ofertą w internecie)
    b) kryterium polecenia obiektu (parom; rodzinie z dziećmi; singlom, podróżującym ze zwierzętami; osobom niepełnosprawnym; seniorom; wycieczkom; na szkolenie, konferencję).

  2. W ramach udostępnionej subdomeny, Gospodarzowi przysługuje prawo do korzystania z panelu administracyjnego ocen.

  3. Ustalone kryteria ocen zawierają możliwość dokonania wyboru poziomu satysfakcji Gości na podstawie punktacji od 1 (najgorsza ocena) do 10 (najlepsza ocena).

  4. Na podstawie wszystkich wystawionych ocen, Serwis automatycznie tworzy ranking Lokali, według uzyskanej średniej ilości punktów, pozwalający Gościom serwisu pozycjonowanie wyszukiwanych Lokali.

5. Panel ocen

  1. Ustalenie formatu panelu ocen, kryteriów będących przedmiotem oceny, punktacji oraz wszelkich inne szczegółów związanych z udostępnieniem panelu Gościom, należy do wyłącznej kompetencji Serwisu.

  2. Gość może dodać ocenę lub komentarz wyłącznie w oparciu o własne doświadczenia związane z korzystaniem z Lokalu w konkretnym terminie. Ocena może zawierać wyłącznie merytoryczne spostrzeżenia i opinie w odniesieniu do Lokalu i związanych z nim usług.

  3. Gospodarzowi przysługuje prawo do umieszczenia w panelu odpowiedzi do każdego komentarza oraz oceny wystawionej przez Gości.

  4. Do wystawienia komentarza przez Gospodarza służy udostępniony mu uprzednio panel administracyjny.

  5. Wystawione oceny oraz komentarze widoczne będą:
    a) dla Gospodarza w panelu administracyjnym,
    b) dla wszystkich Gości:
    - na stronie zawierającej Lokal Gospodarza w formie średniej ocen gości z możliwością wybrania konkretnej oceny (w formie aktywnego linku),
    - na stronie zawierającej Lokal Gospodarza na liście Lokali w danym mieście w formie średniej ocen z możliwością wybrania konkretnej oceny (w formie aktywnego linku).

  6. W przypadku braku ocen Zaproszenia Gospodarza znajdującego na liście Lokali, na stronie będzie znajdować się link zachęcający do dokonania oceny i kierujący Gościa do odpowiedniego panelu oceny.

6. Usunięcie oceny

  1. Usunięcia oceny lub komentarza może dokonać wyłącznie Serwis.

  2. Serwis zobowiązany jest do usunięcia treści zawartej w komentarzach w przypadku, gdy:

    a) komentarz jest, w całości bądź w części, niezwiązany merytorycznie z oceną Lokalu,
    b) zawiera wulgarne treści,
    c) jest ciągiem przypadkowych znaków nieodzwierciedlających prawdziwych słów,
    d) został dodany przez właściciela Lokalu, pod którym został zamieszczony lub pracownika Lokalu albo inną osobę bezpośrednio związaną z obiektem, e) zawiera odnośniki do innych stron,
    f) narusza interesy Serwisu,
    g) jest wynikiem użycia automatycznych skryptów,
    h) jest podpisany ciągiem przypadkowych znaków,
    i) wzywa do nienawiści rasowej, wyznaniowej i etnicznej,
    j) propaguje przemoc,
    k) stanowi naruszenie obowiązujących przepisów prawa.

  3. Gospodarz lub Gość może wystąpić z wnioskiem o usunięcie oceny lub komentarza jedynie w przypadkach, gdy zamieszczona ocena lub komentarz naruszają prawa Gospodarza/Gościa.

  4. W przypadku stwierdzenia, iż zamieszczona ocena lub komentarz narusza prawa Gospodarza /Gościa, winien on niezwłocznie zawiadomić Serwis o tym fakcie.

  5. Zawiadomienie o naruszeniu prawa winno zawierać wszystkie następujące elementy:

    a) Określenie uprawnionego składającego zawiadomienie o zamieszczeniu oceny bezprawnej lub naruszającej prawa uprawnionego;
    b) Dane kontaktowe uprawnionego;
    c) Wskazanie w sposób jednoznaczny oceny, która narusza prawa uprawnionego, do której, jego zdaniem, powinien być zablokowany dostęp;
    d) Podanie informacji umożliwiających odnalezienie oceny naruszającej prawa uprawnionego;
    e) Zwięzłe uzasadnienie, mające na celu uwiarygodnienie zawiadomienia;
    f) Oświadczenie uprawnionego o zgodności z prawdą przedstawionych informacji;
    g) Ewentualnie dodatkowe informacje i dokumenty potwierdzające wiarygodność zawiadomienia uprawnionego;
    h) Ewentualnie kopia pełnomocnictwa.

  6. Zawiadomienie, o którym mowa w ust. 5 należy sporządzić na piśmie i przesłać na adres Serwisu: Nocowanie.pl Sp. z o.o., ul. Nałęczowska 14, 20-701 Lublin.

  7. Jeśli zgłaszający nie spełni wymagań opisanych w ust. 5, Serwis pozostawia zgłoszenie bez rozpoznania.

  8. Jeżeli zawiadomienie spełnia wymagania, o których mowa w ust. 5, Serwis zawiadamia Gospodarza/Gościa, który zamieścił zakwestionowaną ocenę lub komentarz, o otrzymaniu zawiadomienia i o zablokowaniu dostępu do tej oceny lub komentarza.

  9. Gospodarz/Gość jest uprawniony do wniesienia zarzutów do przesłanego zawiadomienia w terminie 7 dni od dnia otrzymania kopii zawiadomienia. W zarzutach Gospodarz/Gość obowiązany jest do przedstawienia argumentów, informacji bądź dowodów potwierdzających wiarygodność oceny lub komentarza.

  10. W razie otrzymania prawidłowo sformułowanych zarzutów, Serwis przesyła ich kopię do uprawnionego z zastrzeżeniem, że zakwestionowana ocena zostanie ponownie aktywowana po upływie 10 dni roboczych. Po upływie 10 dni roboczych od dnia doręczenia kopii zarzutów uprawnionemu (nie później jednak niż w terminie 21 dni od dnia wysłania kopii zarzutów uprawnionemu), Serwis reaktywuje ocenę, chyba że otrzyma w tym terminie zawiadomienie, że uprawniony wszczął odpowiednie postępowanie sądowe w celu dochodzenia swoich praw w związku z zamieszczeniem oceny naruszającej jego prawa wraz z dowodem nadania pisma do sądu. W takim przypadku Serwis blokuje dostęp do zakwestionowanej oceny.

  11. W przypadku nieotrzymania przez Serwis zarzutów Gospodarza/Gościa, o których mowa w pkt. 9, Serwis usuwa zakwestionowaną ocenę z bazy, z zastrzeżeniem iż Serwis może odmówić usunięcia z bazy komentarza lub oceny wystawionej przez Gościa, związanej z korzystaniem z Lokalu, jeżeli od chwili wystawienia takiego komentarza lub oceny upłynęły co najmniej dwa lata.

7. Wyłączenia

  1. Gospodarz zobowiązuje powstrzymywać się od oceny promowanych przez siebie obiektów turystycznych oraz obiektów innych Gospodarzy, położonych w tym samym regionie turystycznym.

  2. Obowiązek, o którym mowa w ust. 1 wprowadzony został przez Serwis w celu ochrony dobrych praktyk handlowych oraz przy uwzględnieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U. z 2003 r., Nr 153, poz. 1503).

  3. Pouczenie, o którym mowa w ust. 1 wyłącza jakąkolwiek odpowiedzialność Serwisu za czyny Gospodarzy naruszające zakaz.

8. Ograniczenia odpowiedzialności Serwisu

  1. Serwis nie ponosi względem Użytkownika odpowiedzialności za zachowania Gości w ramach Serwisu, a w szczególności za wystawiane Gospodarzom opinie w formie ocen lub komentarzy znajdujących się w panelu ocen.

  2. W związku z treścią ust. 1 Serwis nie ponosi odpowiedzialności za utracone przez Gospodarza lub Gościa korzyści, przy czym postanowienie to nie dotyczy Użytkowników będących Konsumentami.

1. Dodawanie ogłoszenia

  1. Ogłoszenie może dodać jedynie aktywny Gość Serwisu, posiadający swój login i hasło w serwisie Nocowanie.pl. W przypadku, gdy Gość nie posiadał wcześniej konta w serwisie Nocowanie.pl, jest ono dla niego tworzone przy dodawaniu ogłoszenia.

  2. Gość może dodać dowolną liczbę ogłoszeń.

  3. Gość dodając ogłoszenie wyraża zgodę na otrzymywanie powiadomień mailowych dotyczących udzielonych odpowiedzi na ogłoszenie Gościa.

Regulamin korzystania z ogłoszeń szukam noclegu w serwisie Nocowanie.pl

  1. Dowolną liczbę odpowiedzi na ogłoszenia mogą dodawać wyłącznie Gospodarze, którzy opłacili abonament w serwisie. Gospodarze posiadający publikację promocyjną mogą odpowiadać na jedno ogłoszenie raz na 24 godziny.

  2. Odpowiedź na ogłoszenie powinna zawierać konkretne informacje nawiązujące do treści ogłoszenia.

  3. Odpowiedź na ogłoszenie nie może być reklamą obiektu noclegowego.

2. Dodawanie odpowiedzi

    Serwis zastrzega sobie prawo do usunięcia ogłoszenia lub odpowiedzi na ogłoszenie bez podania przyczyny.

3. Usuwanie ogłoszeń lub odpowiedzi

  1. Integralną częścią Serwisu jest panel dodawania zdjęć, który służy Użytkownikom do zamieszczania w Serwisie zdjęć z podróży.

  2. Zamieszczenie zdjęć wymaga akceptacji Regulaminu, wypełnienia odpowiedniego formularza lub utworzenia Konta w Serwisie.

  3. Zamieszczając zdjęcia Użytkownik oświadcza, że posiada prawa autorskie do publikowanych przez niego zdjęć i wyraża zgodę na wykorzystanie ich przez Nocowanie.pl w prowadzonych przez Nocowanie.pl serwisach internetowych, a także w innych mediach takich jak: prasa, telewizja oraz Internet, także w ramach wszelkich form reklamy wizualnej. Użytkownik oświadcza, że zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. z 2006 r., nr 90, poz. 631 z późn. zm) upoważnia nieodpłatnie Nocowanie.pl do wykorzystywania zamieszczonych w Serwisie zdjęć. Udostępnienie utworów następuje na zasadzie niewyłączności.

  4. Użytkownik jest odpowiedzialny za zamieszczane zdjęcia i gwarantuje, że są one zgodne ze stanem faktycznym oraz prawem, a ich publikacja nie narusza Regulaminu oraz praw osób trzecich, w tym praw autorskich.

  5. Zamieszczając zdjęcia w Serwisie Użytkownik zezwala na korzystanie ze swojego wizerunku ujawnionego w zdjęciach w ramach korzystania z tych materiałów na warunkach wynikających z niniejszego Regulaminu, jak również oświadcza, że uzyskał zgodę na złożenie oświadczenia o zezwoleniu na korzystanie z wizerunku od wszystkich innych możliwych do zidentyfikowania osób, których wizerunki zostały ujawnione w materiałach i wyraża analogiczną zgodę w ich imieniu.

  6. Zamieszczając zdjęcia w Serwisie Użytkownik wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w zakresie wizerunku. Dane osobowe w zakresie wizerunku przechowywane będą do momentu odwołania zgody. Użytkownik oświadcza również, że uzyskali zgodę na powierzenie przetwarzania danych w zakresie wizerunku od wszystkich innych możliwych do zidentyfikowania osób, których wizerunki zostały ujawnione w materiałach i wyraża analogiczną zgodę w ich imieniu.

  7. Niedopuszczalne jest umieszczanie w ramach Serwisu:

    a) treści i zdjęć naruszających prawa osób trzecich;
    b) treści i zdjęć obrażających inne osoby, przekonania czy religie;
    c) treści i zdjęć sprzecznych z prawem;
    d) treści i zdjęć uznanych powszechnie za naganne moralnie oraz społecznie niewłaściwe, w tym w szczególności zawierających treści wulgarne lub pornograficzne;
    e) treści i zdjęć reklamowych;
    f) zdjęć, do których prawa autorskie są zastrzeżone;
    g) nieuzasadnionych pomówień i oskarżeń w kierunku osób trzecich; - linków do prywatnych i konkurencyjnych stron internetowych.
    h) zamieszczania danych kontaktowych (numer Gadu-Gadu, adres email, numer telefonu, itp.) na zdjęciach.

  8. Nocowanie.pl zastrzega sobie prawo do usuwania zdjęć bez podania przyczyn.

  9. Nocowanie.pl nie ma obowiązku informować Użytkownika o usunięciu jego zdjęcia.

  10. Dodawanie zdjęć w ramach Serwisu jest nieodpłatne.

  11. Użytkownik może dodać dowolną liczbę zdjęć.

  12. Do panelu dodawania zdjęć mają odpowiednie zastosowanie postanowienia §3 Regulaminu korzystania z serwisu Nocowanie.pl.

Regulamin korzystania z działu zdjęcia użytkowników

    Zasady zmian Regulaminu Serwisu Nocowanie.pl opisane w § 8 Regulaminu Serwisu stosuje się odpowiednio do zmian powyższych regulaminów.

Zmiany regulaminów

Biuro Obsługi Klienta

509 336 667

bok@nocowanie.pl

ul. Nałęczowska 14, 20-701 Lublin

Infolinia:

801 000 781

poniedziałek - piątek, 8:00 - 18:00