Pakiet pomocy - pytania i odpowiedzi

Poniżej znajdziesz najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi na temat aktualnej sytuacji wynajmu krótkoterminowego.

Jesteśmy z Wami

Nocowanie.pl

Zaloguj się

tel.: 81 441 83 36

kom: 509 336 667

E-mail: bok@nocowanie.pl

Infolinia:

801 000 781

W razie pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji:

1. Czy moja reklama powinna być aktywna w czasie pandemii COVID-19?

Zdecydowanie tak! Warto pamiętać, że pomimo spadku rezerwacji na najbliższe terminy, wielu turystów wkrótce zacznie poszukiwać noclegu na terminy wiosenne czy wakacyjne, a Twoja reklama będzie gotowa by pozyskiwać nowych gości.

2. Czy pomimo wprowadzonej przez Nocowanie.pl systemowej blokady automatycznego odejmowania puntów mogę podnieść pozycję swojej oferty?

Tak, możesz nadal aktywnie wpływać na pozycję swojej oferty na listingu obiektów. Wystarczy, że w panelu obiektu ustawisz stawkę pozycjonowania, która wystarczy na osiągnięcie pożądanej przez Ciebie pozycji. Aktywnie wprowadzona zmiana spowoduje podniesienie pozycji i jednorazowe odjęcie punktów z Twojego konta. Jeśli jednak nie dokonasz kolejnych zmian w tym dniu, to punkty nie będą już odejmowane (do 14.04.2020)

3. Jak długo będzie aktywna blokada odejmowania punktów na moim koncie?

Systemowa blokada odejmowania punktów będzie aktywna do 14.04.2020r, jednak ze względu na dynamicznie zmieniającą się sytuację Nocowanie.pl może wydłużyć blokadę o kolejne dni.

4. Czy otrzymam informację o wznowieniu automatycznej redukcji punktów w portalu?

Tak, o wznowieniu automatycznej redukcji punktów poinformujemy naszych Klientów wiadomością mailową z kompletem niezbędnych informacji.

5. Jak mogę zapobiegać rezygnacji z rezerwacji terminów na terminy wiosenne/letnie?

Przede wszystkim zachęć turystę do tego, by poczekał na rozwój sytuacji w kraju. Zapewnij, że w przypadku późniejszej rezygnacji, nadal będzie mógł prosić o zwrot pełnej kwoty zaliczki. Możesz też zaproponować turyście wykorzystanie wpłaconej zaliczki na rezerwację noclegu w późniejszym terminie. Dzięki temu zatrzymasz zaliczkę na koncie a turysta zdecyduje się na przyjazd, gdy będą ku temu sprzyjające warunki.

6. Jak zablokować terminy możliwe do rezerwacji na czas pandemii COVID-19?

Jeśli chcesz otrzymywać zapytania, które będą dotyczyć tylko terminów kiedy Twój obiekt jest faktycznie otwary na gości, zablokuj na swoim kalendarzu dostępności terminy, w których obiekt jest zamknięty. Zaloguj się do panelu obiektu, wejdź w zakładkę USTAWIENIA, następnie USTAWIENIA OFERTY, wybierz opcje SEZONOWOŚĆ OBIEKTU, ustaw daty, w których Twój obiekt nie będzie dostępny i przestaw suwak na pozycję WŁĄCZONE.

7. Jak zachęcić turystów do dokonywania rezerwacji już teraz?

Część turystów już teraz szuka noclegu na bardziej odległe terminy. Warto byś w miarę możliwości zapełniał odległe terminy w swoim obiekcie. Stwórz turyście bezpieczne warunki płatności (system przedpłat online) i elastyczną możliwość ewentualnej rezygnacji z noclegu (pozwól na bezkosztową rezygnację z rezerwacji). To wszystko zachęci turystów do rezerwacji terminu, ponieważ nie będą się obawiać utraty zaliczki.

8. Czy powinienem znacznie obniżyć ceny noclegów, by szybciej zdobyć obłożenie?

Pamiętaj, że znaczne obniżenie ceny noclegów pomimo, że zachęci turystów do wstępnych rezerwacji może nie zapewnić Ci odpowiedniego przychodu. Staraj się aktualizować ceny jak najczęściej weryfikując na bieżąco popyt na usługi i przychód jaki dla Ciebie generują.

9. Czy powinienem zgadzać się na zwrot wpłaconego przez turystę zadatku?

Decyzja należy do Ciebie. W obliczu obecnej sytuacji przychylność w takich działaniach jest wskazana. Bardzo prawdopodobne jest, że dokonując zwrotu turyście zapewnisz sobie u niego przyszłe rezerwacje na inny termin pobytu.

Data aktualizacji: 23 marzec 2020 r.

Jeśli chcesz zobaczyć Pakiet Pomocy dla obiektów kliknij tutaj

Najczęściej zadawane pytania

10. Czy istnieje sposób, aby obejść zakaz wynajmu?

Zakaz wynajmu krótkoterminowego wydany przez Ministra Zdrowia z dnia 13.03 został zniesiony nowym Rozporządzeniem Ministra Zdrowia o wprowadzeniu stanu epidemii z dnia 20.03.2020 r

11. Czy zakaz dotyczy również noclegów pracowniczych, które z reguły są długoterminowe?

Zakaz wynajmu krótkoterminowego wydany przez Ministra Zdrowia z dnia 13.03 został zniesiony nowym Rozporządzeniem Ministra Zdrowia o wprowadzeniu stanu epidemii z dnia 20.03.2020 r