Wybierz kategorię, która Cię interesuje

i uzyskaj szczegółowe informacje na interesujący Cię temat

Icon
Icon Icon Icon Icon

WYBIERZ Z MENU

Icon

Opis obiektu, usługi, udogodnienia

1

do menu

Icon Icon

Chcesz skutecznie przyciągnąć licznych gości do Twojego obiektu noclegowego? Nic prostszego. Zacznij od inspirującego opisu Twojego obiektu a następnie wypunktowania wszystkich udogodnień. Zrób dobre pierwsze wrażenie na turystach!

  1. Zaloguj się do swojego panelu i przejdź do zakładki „Twoja oferta”, następnie wybierz „Opis i usługi”.
  2. Wprowadź opis Twojego obiektu. Im bardziej będzie on rozbudowany tym lepiej!
  3. Poniżej pola do uzupełnienia opisu możesz dodać swoje usługi.
  4. Dodaj pokoje/apartamenty/domki, ich rodzaj, ilość oraz cenę za jedną dobę.
  5. Ponownie przejdź do zakładki „Twoja oferta” i wybierz opcję „Udogodnienia”.
  6. W tym miejscu wprowadź wszystkie udogodnienia, jakimi cechuje się Twój obiekt.

Dzięki szczegółowym ustawieniom w panelu zyskujesz:

Jak to zrobić?

Poznaj możliwości panelu klienta!

DODAJĘ OPIS I USŁUGI >>
DODAJĘ UDOGODNIENIA >>
  • Wiarygodność obiektu w oczach turysty.
  • Przewagę nad konkurencją.
  • Większą liczbę zapytań, telefonów i rezerwacji.
  • Rozpoznawalność Twojego obiektu w sieci.
Image

Opis obiektu

Co mogę dodać: Nazwa obiektu, przybliżona lokalizacja lub dokładny adres, dane kontaktowe, kategorie posiadanych miejsc noclegowych, ich ilość oraz dokładny opis (np. czy pokój ma własną łazienkę, aneks kuchenny, balkon), dodatkowe aktywności dla gości (np. możliwość organizacji ogniska, korzystania z placu zabaw), informacje na temat miejsc parkingowych, wskazówki dojazdu, cechy wyróżniające Twój obiekt w okolicy.

Dlaczego jest to tak istotne: Szczegółowy opis to jedna z najważniejszych części prezentacji Twojego obiektu noclegowego w portalu Nocowanie.pl. Turyści bardzo często szukają noclegu, który zawiera wszystkie niezbędne informacje oraz wyróżnia się spośród innych. Przedstaw Twój obiekt w wyjątkowym świetle, a turyści na pewno nie przejdą obok niego bez rezerwacji!

Usługi

Co mogę dodać: Rodzaj oferowanych miejsc noclegowych, ich ilość, wyposażenie każdego z nich, dodatkowe cechy charakterystyczne, zdjęcia, cenę noclegu za jedną dobę.

Dlaczego jest to tak istotne: Turyści często szukają obiektów po dodatkowych udogodnieniach. Wprowadź wszystkie, jakie posiadasz w swoim obiekcie - dzięki temu goście nie będą mieli problemów z odnalezieniem Twojej oferty, jeśli będą szukać noclegu po dodatkowych parametrach. Ponadto, turyści lubią dokładne wiedzieć gdzie będą nocować. Daj im możliwość poznania szczegółów Twojego obiektu!

Image

Zdjęcia

2

do menu

Icon

Chcesz skutecznie zwrócić uwagę turystów na Twój obiekt noclegowy? To bardzo proste. Sprawdź się w roli fotografa i dodaj zdjęcia Twojego obiektu do panelu. Nie musisz posiadać profesjonalnego sprzętu! Wystarczy telefon komórkowy, dobre oświetlenie i odrobina fantazji. A może masz pomysł na stworzenie filmu o Twoim obiekcie?

  1. Wykonaj zdjęcia Twojego obiektu.
  2. Zaloguj się do swojego panelu i przejdź do zakładki „Twoja oferta”, następnie wybierz „Zdjęcia i filmy”.
  3. Wybierz zdjęcia z Twojego komputera, przeciągnij je i upuść w białe pole. Pamiętaj, że możesz dodać kilka zdjęć jednocześnie.
  4. Upewnij się, że dodane przez Ciebie fotografie są wyraźne i posiadają odpowiedni rozmiar pliku.

Jak to zrobić?

CHCĘ DODAĆ ZDJĘCIA >>

Wykonaj dobre zdjęcia! Sprawdź, co jest ważne.

Image

Dzięki dodaniu zdjęć i filmów zyskujesz:

  • Profesjonalną prezentację obiektu.
  • Wiarygodność obiektu w oczach turysty.
  • Przewagę nad konkurencją.
  • Większą liczbę zapytań, telefonów i rezerwacji.
  • Rozpoznawalność Twojego obiektu w sieci.

Wymagania panelu

Jak to zrobić: Aby zdjęcia mogły zostać poprawnie zapisane w panelu klienta, musisz spełnić następujące wymagania techniczne:
• minimalna szerokość: 1 200 px,
• maksymalna wielkość pliku: 6 MB,
• dopuszczalne formaty: jpg, jpeg, png.

Dlaczego jest to tak istotne: Jeśli nie spełnisz określonych wymagań technicznych, Twoje zdjęcia mogą nie wyświetlać się turystom.

Brak tekstu i grafiki

Jak to zrobić: Po wykonaniu zdjęć nie nakładaj na nie żadnego tekstu ani innej grafiki. Pozostaw je w oryginalnej formie – w końcu jesteś profesjonalistą.

Dlaczego jest to tak istotne: Dodanie tekstu lub grafiki do zdjęcia znacznie utrudni jego odbiór, a na drugim planie zostanie to, co jest najważniejsze, czyli Twój obiekt. Pozostaw zdjęcia bez dodatków i daj możliwość turystom obejrzenia rzeczywistych zdjęć Twojego obiektu.

Dobre oświetlenie

Jak to zrobić: Podczas wykonywania zdjęć zwróć szczególną uwagę na dobre oświetlenie. Postaw na naturalne światło. Chcesz wykonać zdjęcia na zewnątrz obiektu? Śmiało! Zaczekaj tylko na słoneczną pogodę.

Dlaczego jest to tak istotne: Ciemne zdjęcia są trudne w odbiorze i często nie oddają rzeczywistych kolorów. Oglądanie ponurych zdjęć raczej nie sprawia radości przyszłym gościom. Zaprezentuj Twój obiekt w dobrym świetle!

Dlaczego jest to tak istotne: Turyści nie lubią zdjęć złej jakości, nienaturalnie pochylonych oraz niewyraźnych. Dobrej jakości zdjęcia z pewnością ucieszą wzrok turystów i skłonią ich do szybkiej rezerwacji.

Jak to zrobić: Podczas wykonywani zdjęć zwracaj uwagę na zachowanie poziomu/pionu fotografii. Pamiętaj również, aby zdjęcia nie były rozmyte. Zarezerwuj sobie odpowiednią ilość czasu. Nie spiesz się – w tym przypadku pośpiech jest złym doradcą.

Prosto i wyraźnie

Dlaczego jest to tak istotne: Goście lubią wiedzieć, w jakim dokładnie miejscu będą nocować. Im więcej szczegółów Twojego obiektu pokażesz na zdjęciach tym lepiej.

Jak to zrobić: Wykonaj zdjęcia wewnątrz obiektu. Pokaż turystom pokoje noclegowe, ich wyposażenie, łazienkę, kuchnię, wspólne przestrzenie.

Wnętrze obiektu

Dlaczego jest to tak istotne: Okolica Twojego obiektu może być Twoim atutem! Piękne okoliczności przyrody, nietypowe położenie czy ciekawy widok z balkonu ukazany na fotografii z pewnością przyniosą więcej rezerwacji.

Jak to zrobić: Twój obiekt znajduje się na pięknym wzgórzu, blisko jeziora, lasu, a może nad stawem? Pokaż otoczenie Twojego obiektu turystom! Wykonaj także zdjęcia ogrodu, dostępnego parkingu czy dodatkowych atrakcji (np. ogniska, placu zabaw, wypożyczalni rowerów).

Na zewnątrz

Image

Cennik

3

do menu

Icon

Jedną z najistotniejszych kwestii podczas wyboru noclegu przez turystów jest jego cena. Zatem umieszczenie aktualnych cen wszystkich dostępnych usług w Twoim obiekcie noclegowym to klucz do sukcesu. Przyciągnij gości do Twojego obiektu profesjonalizmem i aktualnością cen!

Jak to zrobić?

  1. Zaloguj się do swojego panelu i przejdź do zakładki „Ustawienia”, następnie wybierz „Ustawienia cennika”.
  2. Określ liczbę miejsc noclegowych dostępnych w Twoim obiekcie.
  3. Określ minimalną liczbę dni do rezerwacji.
  4. Określ dni weekendowe.
  5. Ustal podwyżki (np. dla turystów wybierających krótki pobyt w Twoim obiekcie).
WPROWADZAM CENY >>

Wprowadź cennik Twojego obiektu! Sprawdź, co jest ważne.

Dzięki posiadaniu uzupełnionego i aktualnego cennika zyskujesz:

  • Uczciwość i wiarygodność obiektu w oczach turysty.
  • Przewagę nad konkurencją.
  • Większą liczbę zapytań, telefonów i rezerwacji.
  • Jasną i klarowną prezentację obiektu.
  • Stałych, zadowolonych z Twoich usług turystów.

Aktualność

Jak to zrobić: Zamieść w panelu aktualne ceny, które będą obowiązywały w Twoim obiekcie noclegowym przez najbliższy czas.

Dlaczego jest to tak istotne: Jeśli przy prezentacji Twojego obiektu pojawią się nieaktualne ceny, turyści po wysłaniu zapytania/wykonaniu telefonu poczują się zdezorientowani. Nie pozwól, aby Twój obiekt kojarzył się z brakiem profesjonalizmu. Turyści chętnie wracają do obiektu, który dba o poprawność cen. Aktualność cen sprawi, że goście nabiorą do Ciebie dużego zaufania!

Dlaczego jest to tak istotne: Zbyt wysoka cena potrafi odstraszyć turystów. Z kolei zaniżona może świadczyć o bardzo niskim standardzie Twojego obiektu. Zachowaj złoty środek – pozwoli Ci to zdobyć zaufanie turystów.

Jak to zrobić: Dostosuj ceny w obiekcie do obecnej sytuacji panującej na rynku turystycznym, popytu na noclegi w Twojej miejscowości oraz do typu i standardu Twojego obiektu. Ceny nie mogą być zbyt wygórowane ani zbyt niskie.

Dostosowanie do sytuacji rynkowej i standardu obiektu

Dlaczego jest to tak istotne: Zbyt wysoka cena potrafi odstraszyć turystów. Z kolei zaniżona może świadczyć o bardzo niskim standardzie Twojego obiektu. Zachowaj złoty środek – pozwoli Ci to zdobyć zaufanie turystów.

Jak to zrobić: Dostosuj ceny w obiekcie do obecnej sytuacji panującej na rynku turystycznym, popytu na noclegi w Twojej miejscowości oraz do typu i standardu Twojego obiektu. Ceny nie mogą być zbyt wygórowane ani zbyt niskie.

Dostosowanie do sytuacji rynkowej i standardu obiektu

Dlaczego jest to tak istotne: Goście bardzo cenią gospodarzy, którzy mają do turystów elastyczne podejście. Nie trzymaj się ściśle określonych zasad cenowych – negocjacje przyniosą Ci większe zyski i zadowolenie gości, którzy z pewnością będą chcieli wrócić do Twojego obiektu. Dostosuj się do sytuacji - możliwości na zdobycie pełnego obłożenia jest wiele!

Jak to zrobić: Wprowadź rabaty przy dłuższym pobycie (np. powyżej 10 dni). Zastanów się nad zniżką dla dzieci lub dużych rodzin. A może ostatnie miejsca w Twoim obiekcie powinny być objęte specjalnym rabatem? Dla długich weekendów oraz na święta możesz nieznacznie podnieść ceny. Wyjazdy np. w weekend majowy czy na okres świąteczno-noworoczny są tak popularne, że z pewnością zapewnisz sobie pełne obłożenie. Przyjmujesz gości minimalnie na 3 doby, ale masz chętną grupę tylko na dwa noclegi? Wprowadź lekką podwyżkę ceny.

Rabaty, ceny specjalne, podwyżki

ImageImageImage

Jak uzupełnić i edytować cennik?

ZOBACZ WIDEO:

Click to play video

Jak uzupełnić cennik, zmienić ceny i ustawić rabaty?

ZOBACZ WIDEO:

Click to play video

Pozycjonowanie

4

do menu

Icon

Czy wiesz, jak ważna jest pozycja Twojego obiektu na liście wyszukiwania w Twojej miejscowości? To jedna z najważniejszych kwestii, aby dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych gości. Zdecydowana większość turystów ogląda tylko pierwsze strony wyników wyszukiwania. Nie pozwól, aby Twój obiekt znalazł się daleko na listingu. Dowiedz się, jak zapewnić sobie doskonałą widoczność dla przyszłych gości!

Jak to zrobić?

  1. Zaloguj się do swojego panelu i przejdź do zakładki „Punkty pozycjonujące”.
  2. Dokonaj zakupu punktów pozycjonujących. Im większą kupisz ich ilość, tym Twoje pozycjonowane będzie dłuższe i skuteczniejsze. Skorzystaj z naszych promocji! Codziennie w Twoim panelu znajdziesz punktowe okazje, które pozwolą Ci na zdobycie dodatkowej, darmowej puli punktów.
  3. Ustaw dzienną stawkę odejmowania punktów. Minimalna stawka wynosi 5 punktów, jednak jeśli chcesz być w czołówce wyszukiwań pomyśl o większej stawce, która pozwoli umieścić Twój obiekt na wysokiej pozycji.
  4. Systematycznie monitoruj swoją pozycję w panelu lub skorzystaj z Asystenta Pozycjonowania. Nasze algorytmy wbudowane w panel pozwolą Ci sprawdzić na jakiej jesteś pozycji, ile wydajesz punktów oraz jak podnieść pozycję na listingu.
CHCĘ POZYCJONOWAĆ OBIEKT >>

Co warto wiedzieć o pozycjonowaniu?

Potrzebujesz więcej informacji na temat Licytacji Pozycji Gwarantowanej? Znajdziesz je tutaj:

Punkty pozycjonujące

Punkty pozycjonujące to system pozycjonowania w Nocowanie.pl, dzięki któremu możesz samodzielnie decydować o tym, na której pozycji w wynikach wyszukiwania będzie widoczna Twoja oferta. Brana jest pod uwagę liczba punktów przeznaczanych na pozycjonowanie w ciągu jednego dnia (im wyższa jest stawka, tym wyżej pojawia się obiekt) oraz sumaryczna liczba punktów pozycjonujących zgromadzona przez obiekt noclegowy.

Kolejność w jakiej pojawiają się oferty obiektów noclegowych jest określana automatycznie. Zależy ona od liczby punktów przeznaczanych na pozycjonowanie w ciągu jednego dnia oraz sumarycznej liczby punktów pozycjonujących. Im wyższa jest ich stawka, tym wyżej pojawia się obiekt w wynikach wyszukiwania.

Pozycja w wynikach wyszukiwania

Asystent Pozycjonowania to funkcja, która ma na celu utrzymanie określonej przez Ciebie pozycji w wynikach wyszukiwania poprzez odpowiednie dostosowanie liczby punktów przeznaczanych na pozycjonowanie. Asystent Pozycjonowania domyślnie jest wyłączony, ale w każdej chwili możesz go aktywować. Korzystanie z niego jest w pełni bezpłatne i dobrowolne. To Ty decydujesz czy chcesz skorzystać z tej wygodnej funkcji, czy wolisz pilnować swojej pozycji samodzielnie.

Narzędzie jest łatwe i intuicyjne w obsłudze. Wystarczy, że raz ustawisz swoje wymagania, a Asystent będzie na bieżąco monitorował Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania. Gdy to konieczne, szybko zareaguje i dokona zmian. Asystent Pozycjonowania zwiększy dzienną stawkę punktów, kiedy konkurencja Cię wyprzedzi. Działa to również w drugą stronę: liczba punktów zostanie zmniejszona, jeśli koszty pozycjonowania w Twojej miejscowości spadną. Wybierz, ile maksymalnie punktów chcesz przeznaczyć na pozycjonowanie i ciesz się czołową pozycją Twojego obiektu na liście wyszukiwania!

Jak to wygląda w praktyce? Każdego dnia (w godzinach porannych) Asystent pobierze z Twojej oferty taką liczbę punktów, którą masz aktualnie ustawioną jako stawkę dzienną (minimalnie 5 punktów). Dodatkowo może pobrać punkty, które ustawisz jako stawkę maksymalną. Po kilku godzinach (w regularnych odstępach czasu, nie rzadziej niż raz na 3 godziny) Asystent uruchamia się ponownie i sprawdza Twoją pozycję. Jeśli jest taka potrzeba i możliwość, to dokonuje korekty punktów. Asystent włącza się w określonych godzinach, z wyłączeniem godzin nocnych (pomiędzy godziną 00:00 a 7:00).

Asystent Pozycjonowania

Wspieramy Twoje pozycjonowanie i bardzo często rozdajemy kody na punkty. Mogą one przybierać dwie formy: kod rabatowy lub kod na dodatkowe punkty. Czym się one różnią i jak z nich skorzystać? To bardzo proste. Kod rabatowy obniża zakup punktów o konkretną kwotę. Natomiast kod na dodatkowe punkty uprawnia użytkownika do otrzymania dodatkowej, gratisowej puli punktów. Bądź na bieżąco z naszymi promocjami i nie przegap okazji na tańsze pozycjonowanie Twojej oferty!

Kody rabatowe i kody na dodatkowe punkty

ImageImage

Im wyżej Twoja oferta pojawia się w wynikach wyszukiwania, tym szybciej klienci Cię odnajdą, a tym samym masz większe szanse na liczne rezerwacje w swoim obiekcie. Obiekty z pierwszych stron dostają więcej zapytań o noclegi i są częściej odwiedzane, niż te z dalszych. Według naszych analiz, 95% turystów przegląda tylko 2 pierwsze strony listy obiektów w danej miejscowości. Pokaż się turystom na wysokiej pozycji i nie trać szansy na pełne obłożenie!

Licytacja Pozycji Gwarantowanej odbywa się w wybranych miejscowościach pomiędzy obiektami z tego samego miasta. Mogą w niej wziąć udział wszyscy użytkownicy po wcześniejszej akceptacji regulaminu. Licytowane jest tylko pierwsze miejsce w danym mieście. Każde podbicie ceny musi być minimum 10% wyższe od aktualnej ceny w licytacji. Każde przebicie kwoty w ostatnich 5 minutach przed planowanym zakończeniem licytacji przedłuża ją o kolejne 5 minut. Licytacja trwa dopóki przynajmniej dwóch użytkowników licytuje cenę. Wygrywa ten gospodarz, który zaproponuje wyższą kwotę.

Licytacja Pozycji Gwarantowanej

Dzięki pozycjonowaniu Twojej oferty zyskujesz:

  • Przewagę nad konkurencją.
  • Wysoką pozycję w Twojej miejscowości.
  • Wyróżnienie wśród innych ofert.
  • Większą liczbę zapytań, telefonów i rezerwacji.
  • Rozpoznawalność Twojego obiektu w sieci.
ImageImageImage

Co to jest i jak działa pozycjonowanie?

ZOBACZ WIDEO:

Click to play video

Kalendarz, wiadomości od turystów

5

do menu

Icon

Uprość sobie zarządzanie rezerwacjami! Uzupełniony kalendarz oraz szybkie odpowiedzi na zapytania turystów pozwolą Ci skutecznie zyskać pełne obłożenie w obiekcie. Dowiedz się, jak korzystać z kalendarza dostępnego w Twoim panelu oraz w jaki sposób odpisywać na zapytania gości.

Jak to zrobić?

  1. Zaloguj się do swojego panelu i przejdź do zakładki „Rezerwacje”, następnie wybierz „Kalendarz”.
  2. W tym miejscu możesz dodawać nowe rezerwacje, blokować terminy oraz wysyłać powiadomienia.
  3. Ponownie przejdź do zakładki „Rezerwacje” i wybierz „Wiadomości”.
  4. W tym miejscu będziesz otrzymywał wiadomości od turystów, którzy będą zainteresowani noclegiem w Twoim obiekcie.
  5. Pamiętaj, aby odpisać na każdą wiadomość turysty w jak najkrótszym czasie od daty zapytania.
DO KALENDARZA I WIADOMOŚCI >>

Zarządzaj kalendarzem i odpisuj na wiadomości! Sprawdź, co jest ważne.

Potrzebujesz dodatkowych informacji? Skorzystaj z naszych poradników:

Przewodnik kalendarz dostępności:
Przewodnik_Kalendarz_Dostepnosci.pdf

Aktualność kalendarza

Jak to zrobić: Pilnuj aktualności Twojego kalendarza. Na bieżąco blokuj zajęte terminy lub oznaczaj jako dostępne w przypadku rezygnacji gości z przyjazdu.

Image

Zapytania turystów trafiają do skrzynki odbiorczej w panelu do zarządzania obiektem noclegowym, lista zapytań dostępna jest w sekcji „Wiadomości”. Dodatkowo, jeżeli na bieżąco nie odczytujesz wiadomości, otrzymujesz od nas informacje o zgromadzonych nieodczytanych zapytaniach poprzez powiadomienia SMS.

Dzięki pilnowaniu kalendarza i odpisywaniu na wiadomości zyskujesz:

  • Porządek w zarządzaniu rezerwacjami.
  • Przewagę nad konkurencją.
  • Większą liczbę zapytań, telefonów i rezerwacji.
  • Budowanie pozytywnych relacji z turystami.

Kalendarz dostępności to kalendarz udostępniony turystom po to, aby widzieli obłożenie Twojego obiektu w poszczególnych terminach. Na kalendarzu turysta widzi, kiedy masz wolne terminy w swoim obiekcie. Kalendarz możesz włączyć lub wyłączyć w panelu zarządzania w ustawieniach kalendarza. Aby informacje na kalendarzu dostępności były zawsze aktualne, pamiętaj o wprowadzaniu na bieżąco rezerwacji od turystów.

Nawigator po kalendarzu:

Nawigator po wiadomościach:

Image

Dlaczego jest to tak istotne: Dzięki prowadzeniu kalendarza wiesz dokładnie kiedy i jaki turysta zamierza odwiedzić Twój obiekt. Posiadasz też konkretną informację na temat liczby osób oraz kwoty rezerwacji.

Sprawne odpisywanie na wiadomości

Jak to zrobić: Staraj się dosyć szybko odpowiadać na zapytania turystów. Aby oszczędzić swój czas, możesz także odpowiadać dostępnymi w panelu szablonami.

Dlaczego jest to tak istotne: Turyści nie lubią długo czekać na odpowiedzi od właścicieli obiektów. Gdy zależy im na szybkiej rezerwacji wysyłają wiele zapytań do różnych obiektów. Odpowiedz im szybko i sprawnie, a znacznie zwiększysz szansę na to, że właśnie do Ciebie trafią goście.

Dlaczego jest to tak istotne: Turyści lubią otrzymywać szczegółowe odpowiedzi na zadane przez nich pytania. Odpowiedz na każdą część pytania potencjalnego turysty, a na pewno przekonasz go do przyjazdu do Twojego obiektu.

Jak to zrobić: Na każdą wiadomość odpisuj konkretnie. Podaj wszystkie szczegóły, o które pyta potencjalny gość. Nie ukrywaj informacji na temat ceny, standardu noclegu czy zasad obowiązujących w obiekcie. W odpowiedzi na zapytania od turystów bądź szczery i wyczerpujący.

Podaj konkrety i szczegóły

ImageImage

Jak odpowiadać na zapytania turystów i używać szablonów?

ZOBACZ WIDEO:

Click to play video

Jesteśmy częścią Grupy Wirtualna Polska Holding,

notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych.

do menu

Icon